اقتصاد مقاومتي

اقتصاد مقاومتي به معني تشخيص حوزه‌هاي فشار و متعاقباً تلاش براي كنترل و بي‌اثر كردن آن تاثيرها است و در شرايط آرماني تبديل چنين فشارهايي به فرصت است. همچنين براي رسيدن به اقتصاد مقاومتي بايد وابستگي‌هاي خارجي كاهش يابد و بر توليد داخلي كشور و تلاش براي خوداتكايي تأكيد گردد.[۶] طبق نظر دولتمردان ايران در تعريف اقتصاد مقاومتي، ضرورت مقاومت براي رد كردن فشارها و عبور از سختي‌ها براي رسيدن به نقاط مثبت ملي نياز است

اقتصاد مقاومتي

۱۲۷ بازديد
اقتصاد مقاومتي بايد در برنامه درسي دانش‌آموزان وجود داشته باشد

اين واژه اولين بار در ديدار كارآفرينان با مقام معظم رهبري در شهريور سال 1389 مطرح گرديد. در همين ديدار، مقام معظم رهبري « اقتصاد مقاومتي » را معنا و مفهومي از كارآفريني معرفي و براي نياز اساسي كشور به كارآفريني نيز دو دليل « فشار اقتصادي دشمنان » و « آمادگي كشور براي جهش » را معرفي نمودند.
براي مفهوم اقتصاد مقاومتي در همين مدت زمان كم، تعاريف متفاوتي ارائه شده كه هر كدام از جنبه اي به اين موضوع نگاه كرده اند. در اين ميان، تعريف جامع و كامل از اقتصاد مقاومتي را خود رهبر فرزانه انقلاب ارائه داده اند. ايشان در ديدار با دانشجويان فرمودند:
« اقتصاد مقاومتي يعني آن اقتصادي كه در شرايط فشار، در شرايط تحريم، در شرايط دشمني ها و خصومت هاي شديد مي تواند تعيين كننده ي رشد و شكوفايي كشور باشد. »

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.